FAQ för utställare.

Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna och allt du behöver veta inför mässan.

Generell information

För utställare Göteborg

Som utställare på Elektronikmässan i Göteborg finns det några praktiska saker att känna till för att få en smidig och lyckad mässupplevelse. Nedan hittar du viktig information som hjälper dig att planera och förbereda ditt deltagande på bästa sätt.

Onsdag 15 april 2026
09.00 – 17.00

Torsdag 16 april 2026
09.00 – 16.00

Inflytt:
Tisdag 14 april 2026
07.00 – 20.00

Utflytt:
Torsdag 16 april 2026
16.30 – 22.00

Åby Arena
Åby Arenaväg 10
431 62, Göteborg

Elektronikmässan har ett samarbete med Best Western Åby Hotel.

För att boka gäller följande länk:
Här

I fältet för ”Rabattkod” anger du ELEKTRONIK26.

Rabattkoden gäller på alla våra
rumstyper, perioden 14–16 April samt så länge som vi har rum tillgängligt.

Rabatten är 15% på våra dagsaktuella priser, priserna kan alltså vara olika beroende på vad ordinarie pris ligger på.

Betalning sker vid incheckning och man kan avboka fram till 16.00 på ankomstdagen. 

Många av era monterbeställningar sköter ni enklast i vår produktionsavdelnings webbshop här!

Vid vidare frågor/beställningar, vänligen kontakta vår produktionsavdelning. 

Vid Åby Arena finns runt 2000 parkeringslatser för besök – avgift tillkommer

Generell information

För utställare i Stockholm

Som utställare på Elektronikmässan i Stockholm finns det några praktiska saker att känna till för att få en smidig och lyckad mässupplevelse. Nedan hittar du viktig information som hjälper dig att planera och förbereda ditt deltagande på bästa sätt:

Onsdag 14 april 2027:
9.00-17.00

Torsdag 15 april 2027:
9.00-16.00

Inflytt:
Tisdag 13 april 2027

Utflytt:
Torsdag 15 april 2027
16.30 – 22.00

Kistamässan
Arne Beurlings Torg 5
164 40 Kista

Elektronikmässan Stockholm har ett samarbete med Voco Stockholm – Kista.

För beställning av montercatering och dryck vänligen kontakta:

KM Restauranger
08 410 608 20
Konferens@kmgroup.se

Många av era monterbeställningar sköter ni enklast i vår produktionsavdelnings webbshop här!

Vid vidare frågor/beställningar, vänligen kontakta vår produktionsavdelning. 

Avgift alla dagar 00-24.

Period 1 – 4 tim 35 kr/tim, Period 4 – 6 tim 125 kr
Ett dygn 150 kr. Inga kontanter.

1.0

Förberedelser

Att tänka på inför mässan

Inför din medverkan på Elektronikmässan finns det några viktiga saker att ha i åtanke för att få ut mesta möjliga av mässan. Här är några tips som hjälper dig att förbereda dig på bästa sätt:

När ni bokade er monter bokade ni även ett EasyGo-paket. GoLeads, GoPlus och GoPremium är våra tre paket. För att se vilket paket ni bokat, vänligen se orderbekräftelsen eller logga in på My Easyfairs.

Gemensamt för samtliga paket är:

Access till My Easyfairs
Visa er företagsprofil online
Visa era produkter/tjänster online
Bjud in era kunder & prospekts
Utöka ert professionella nätverk

Läs mer om EasyGo-paketen här 

Vad är My Easyfairs:
Majoriteten av besökarna planerar sitt besök via vår hemsida. Det som fylls i inne på My Easyfairs är det som syns i vår utställarlista på hemsidan. Här kan ni presentera ert företag, era produkter, nyheter och jobbannonser. Under mässan kan besökarna scanna er läsare med sina smart badges (namnskyltar) och få informationen ni lagt upp skickad till sig via e-mail.

Genom My Easyfairs kan du även:

Bjuda in era kunder genom er personliga länk
Registrera monterpersonal
Skapa inlogg till dina kollegor så de också kan redigera informationen
Se vilket EasyGo-paket ni bokat
Logga in på My Easyfairs:
När ert företags monter bokades fick personen som gjorde bokningen ett e-mail från ”My Easyfairs” med en länk till systemet med uppmaningen att bekräfta e-postadressen samt välja lösenord. E-postadressen är användarnamnet och det lösenord som väljs blir lösenordet. Om lösenordet glömts bort välj ”Glömt lösenord” och följ instruktionerna. I vissa fall när det krånglar kan det hjälpa att byta webbläsare och testa på nytt.

Har ni fyllt i era uppgifter tidigare? Dessa uppgifter finns kvar inne på My Easyfairs, Ni behöver logga in för att det ska komma upp i den aktuella utställarlistan på hemsidan.

Lägg till fler användare:
Ni kan själva bjuda in varandra till My Easyfairs om ni önskar att fler personer inom företaget har tillgång till kontot.

Länk till MyEasyfairs login 

Du registrerar din monterpersonal själv via My Easyfairs. All monterpersonal måste vara registrerad, så här går du till väga: 

  • Logga in på My Easyfairs med det login som du fick när du bokade en monter på mässan.
  • Tryck på ”glömt lösenord” om du behöver ett nytt login.
  • Klicka på den mässa du ställer ut på
  • Välj ”Förbered din monter”, nr 2 på tidslinjen i ert My Easyfairs, och sedan ”Registrera min monterpersonal”.
  • Ni länkas nu till en ny portal. Välj ”Personnel” i menyfältet till vänster.
  • Klicka på ”add new” och lägg till monterpersonalens uppgifter.
  • Slutligen kan du välja att spara ner registreringarna eller att skicka dem direkt till din personal genom knapparna längst i vänster hörn.

Den tillåtna bygghöjden i hallarna är 2,5 meter, enda undantaget gäller belysning.

Höjdexponering innefattar all monterbyggnation och exponering såsom banners, vepor, väggar, skyltar eller annat reklambudskap som sker över 2,5 meters höjd.

Ansökan om dispens från dessa regler tillsammans med måttsatta ritningar skall vara Workman Göteborg tillhanda senast 4 veckor före arrangemanget, dispens är även förenat med en kostnad. Workman Göteborg/Easyfairs äger rätt att neka tillstånd för sena ansökningar. 

2.0

Marknadsföring

Synas på Elektronikmässan

För att se till att du får ut det mesta av din medverkan på mässan är det viktigt att marknadsföra sig. Vi hjälper dig att hitta den bästa lösningen!

Vi finns här för er och hjälper till med allt från marknadsföringsmaterial, digitala utskick till anpassade inbjudningar till era kunder och nätverk. Vi marknadsför er medverkan och ert varumärke samt skapar synlighet i gästartiklar, nyhetsbrev och sociala medier. Nedan ser du en lista på vilka aktiviteter vi arbetar med för att du ska synas så mycket som möjligt redan innan mässan;

Samarbete med branschföreningar och magasin
Digital annonsering
Sociala medier
Nyhetsbrev
Utskick av personal
Inbjudan via post

Utskick av digital inbjudan
Telemarketing
Inbjudan och information via partners, sponsorer och utställare

Vill du synas i våra kanaler? Eller behöver du marknadsföringsmaterial? Kontakta vilma.enqvist@easyfairs.com eller vincent.lind@easyfairs.com

Det finns attraktiva marknadsföringsytor på flera platser på Prioritet Serneke Arena där ert företag kan få extra exponering ut mot besökare.

För mer information vänligen kontakta:
Victor Remahl 
Sales Executive
+46 (0)761 25 24 13 Victor.Remahl@easyfairs.com

 

Maximera din närvaro

Vi har lanserat en app!

Vi är glada att presentera vår nya eventapp Easyfairs Nordic som kommer att förbättra din upplevelse som utställare före, under och efter mässan! Appen är mer än bara ett schemaläggningsverktyg, den låter dig nätverka med kunder och potentiella partners. Gör dig redo redan nu genom att skapa din företagsprofil och bjud in dina teammedlemmar.

Vår utställarportal

MyEasyfairs

I vår utställarportal MyEasyfairs lägger ni upp information om företaget, er logga, kontaktuppgifter, registrerar monterpersonal, hämtar banners samt er digitala biljett. My Easyfairs är ansluten till hemsidans utställarlista, så se till att maximera din synlighet genom att fylla i och hålla din profil uppdaterad!

Ett digitalt vistkort

Smart Badge

Smart Badge – Ett digitalt visitkort!

Som utställare får du på inflyttningen en läsare att sätta på er montervägg för att förbättra den totala upplevelsen för våra besökare. Läsaren är en trådlös sensor som placeras i din monter. När besökaren touchar läsaren med sin smart badge samlar de automatiskt in all den företagsinformation som ni delat i ert My Easyfairs. Informationen sammanfattas och skickas i ett samlat e-mail efter avslutad mässdag.

Smart badge – från besökare till kvalificerad lead!

Om du som utställare har ett GoLeads, GoPlus eller GoPremium paket drar du ytterligare fördelar med vår smart badge technology. Ni får nämligen tillgång till en lista med alla kontaktuppgifter till de som touchat er läsare under mässan. Listan hittar ni i ert My Easyfairs dagen efter mässan stängt.

Läs mer här!

Samla kontaktuppgifter

Visit Connect

Visit Connect ingår i deltagandet på Elektronikmässan för er som valt GoLeads, GoPlus eller GoPremium paketet. Tjänsten gör det möjligt för dig att enkelt samla information om era besökare genom att skanna QR-koden på deras smart badgar. Ett effektivt sätt att skaffa kvalificerade leads, utan att riskera att tappa bort viktiga visitkort eller kontaktuppgifter!

Varje registrerad monterpersonal har tillgång till Visit Connect via Easyfairs Nordic event app. Ni kommer få ett mail när appen går live, tre veckor innan mässan öppnar. Genom appen kommer ni kunna använda Visit Connect verktyget.

Läs mer här!

Hittar du inte svar på din fråga?